
Projekt Edukacyjny - Tydzień Bajek Polskich
Celem głównym projektu jest promowanie polskich bajek wśród dzieci i ich rodziców, oraz współpraca z przedszkolami, szkołami, świetlicami szkolnymi i innymi jednostkami biorącymi udział w projekcie na terenie Polski.
Nasza szkoła również przyłączyła się do projektu.
Dzień 1: Reksio – Terapeuta
W pierwszym dniu projektu uczniowie poznali/przypomnieli sobie bajkową postać – Reksia. Następnie obejrzeliśmy odcinek pt. „Reksio Terapeuta”, porozmawialiśmy na temat tolerancji oraz o tym, co to jest niepełnosprawność. Kolejnym zadaniem uczniów była zabawa pt. „Powiedz mi o tym bez słów” – dzieci próbowały przekazywać podstawowe informacje np. „Chce mi się pić”, „Jest mi smutno”, „Czy zagrasz ze mną w piłkę?”. Na koniec zajęć uczniowie stworzyli nową budę dla Reksia.
Dzień 2: Bolek i Lolek – imieniny Mamy
W tym dniu porozmawialiśmy na temat znajomości Bolka i Lolka – przeczytaliśmy podstawowe informacje na ich temat. Obejrzeliśmy odcinek pt. „Bolek i Lolek imieniny mamy”. Następnie uczniowie sprawdzali w kalendarzu, kiedy obchodzą imieniny. Ostatnim zadaniem uczniów było stworzenie bukietów dla Mamy i Taty.
Dzień 3: Miś Uszatek – Wesołe Miasteczko
W trzecim dniu projektu uczniowie poznali postać Misia Uszatka, przeczytali o nim najważniejsze informacje. Wspólnie porozmawialiśmy o tym, co to jest dobranocka? Kiedy się pojawiała i o jakiej porze?. Następnie obejrzeliśmy odcinek bajki pt. „Miś Uszatek – Wesołe Miasteczko” i porozmawialiśmy o tym, jak powinniśmy zachowywać się w takim miejscu. Co w wesołym miasteczku jest bezpieczne, a co nie?. Po rozmowie nastąpił czas na zabawę pt. „O czym mówię?” - Nauczyciel pokazywał obrazek dodając jednocześnie instrukcję słowną, a uczniowie mieli za zadanie poszukać wśród ilustracji położonych na podłodze obrazków związanych z ilustracją i opisem słownym nauczyciela zgodnie z ich przeznaczeniem. Na koniec uczniowie kolorowali obrazki związane z wesołym miasteczkiem.
Dzień 4: Pomysłowy Dobromir – Mechaniczne Zamki.
W czwartym dniu rozmawialiśmy na temat znajomości Pomysłowego Dobromira. Po rozmowie nastąpił czas na zabawę pt. „Zgadnij, czego brakuje?” - Uczniowie nazywali przedmioty na obrazkach: zamek, klucz, śrubokręt, wiertarka. Wybrany uczeń odwracał się tyłem, a nauczyciel chował jeden obrazek. Po odwróceniu się, uczeń zgadywał, którego obrazka brakowało– podawał jego nazwę i mówił do czego służy przedmiot przedstawiony na obrazku. Po zabawie porozmawialiśmy o tym „Jak było wcześniej?”. Uczniowie wypowiadali się na temat tego, jak ich zdaniem żyli ludzie w przeszłości: - w jaki sposób oświetlano pomieszczenia?
- w jaki sposób się ze sobą komunikowano?
- w jaki sposób się przemieszczano?
Na koniec obejrzeliśmy odcinek pt. „Pomysłowy Dobromir – Mechaniczne Zamki „
Dzień 5:
W ostatnim dniu projektu obejrzeliśmy bajkę pt. „Koziołek Matołek – Żeby kózka nie skakała”. Porozmawialiśmy o tym czy podobały nam się zadania w projekcie, którą postać najbardziej polubiliśmy. Na zakończenie projektu uczniowie wykonali pracę plastyczną pt. „W starym telewizorze” – uczniowie rysowali siebie z ulubioną postacią z bajki.